Oyun Günlüğü, GameX 2022 Uluslararası Dijital Oyun ve Eğlence Fuarında, bağımsız Türk oyun geliştiricilerine oyunlarını ve sektörün şu anki konumu ve geleceği hakkında görüşlerini sordu.
Fuardaki İstanbul merkezli Türk oyun stüdyosu Vanquisher Games’den Muzaffer Başcivan ile oyunları Everything is for Humanity’i konuştuk.
Everything is for Humanity
Everything is for Humanity geliştiricisi Muzaffer Başcivan, “Vanquisher Games’in hem kurucusu hem de Creative Director’uyum. Ekibimiz 8 kişiden oluşuyor. 2 yazılımcı, 1 Concept Artist, 1 3D Artist, 1 Character Artist. Ben aynı zamanda Lead Designer’ım. Bu şekilde bir de müzisyenimiz var. Oyunumuz Everything is for Humanity, bilim kurgu teması üzerine psikolojik korku türünde bir oyun. 2020 yılındaki bir bilim tesisinde geçiyor. Korku ögeleri barındırıyor. Multiplayer versiyonu da var. Aynı zamanda Türkçe dublajlı olarak 22 Haziran’da Steam üzerinden çıkış yapacak. Yaklaşık bir 6-7 ay sonra da PlayStation Store’da çıkış yapacak.” dedi.
“Uzun süredir, özellikle son 4-5 senedir Türk Oyun Sektörü’nde gelişmeler var. Mobil anlamda oluyor genelde bu gelişmeler. Fakat şu an için PC ve konsol tarafında da gelişmeler oluyor.” diyerek, “Örneğin Cultic Games. PC tarafında güzel işler yapıyor. Bununla birlikte Hero Concept var. Konsol tarafında güzel işler yapıyor. Yani son 4-5 yıldır Türkiye, oyun sektörünün altın çağını yaşıyor desek yanlış olmaz aslında. Biz de güzel bir zaman seçtik oyunumuzu çıkartmak için. Mobil anlamda ülkece zaten birçok ülkeye istinaden dünyada inanılmaz iyi bir pazarız. Konsol ve PC anlamında da yavaş yavaş gelişmeye başladık. Biz de PlayStation partnerliğimizi aldık. Artık Türkiye’den de PlayStation partneri olan şirketler var. Biz de bunlardan birisiyiz. Biz son derece umutluyuz. Biz de güzel işler yapmak istiyoruz. ‘Güzel işler yapan firmalar da var, yapacak firmalar da var.’ diye düşünüyorum ben.” değerlendirmesinde bulundu.
Oyunun Steam sayfasına ulaşmak için buraya tıklayın.
Oyun Günlüğü olarak Vanquisher Games’e başarılar diliyoruz.