The Sims’in şimdiye dek olan en büyük genişleme paketinin baş yapımcısı Morgan Henry ile inanılmaz keyifli bir röportaj gerçekleştirdik! The Sims 4: Life & Death paketinin çıkışı öncesinde, oyuncuların aklında kalan en önemli soruları sizler için bir araya getirdik ve geliştirme sürecinin ayrıntılarını öğrendik.
Can Yeşil (CY) – Eğer oyuncular bir Sim’i aynı ailede yeniden doğurmayı seçerse, diğer aile üyeleri bu Sim’i tanır mı veya onlarla özel etkileşimlerde bulunur mu?
Morgan Henry (MH) – Evet, eğer önceki yaşamınızda bir aileniz ve ilişkileriniz varsa, yeniden doğduğunuzda bunlar dikkate alınır. Örneğin, daha önce bir ruh eşiniz varsa ve yeni yaşamınızda onlarla akrabalığınız yoksa, onların yeniden ruh eşiniz olduğunu keşfedebilirsiniz. Tabii ki, eğer akraba iseniz bu mümkün olmayacaktır. Eski en iyi arkadaşınızı da bulabilirsiniz. Hatta bu, sadece eski hanenizdeki Simler ile sınırlı değil—önceden güçlü bir bağ kurduğunuz herhangi bir Sim de olabilir. Bence bu, “Bu benim annemdi, bu benim babamdı” demekten ziyade, “Bu Sim’le çok güçlü bir bağlantım vardı. Ona çok yakındım ve bunu hissediyorum” gibi bir şey. Bu kişilerle karşı özel duygularınız olacak.
Yeni ailenizle de durum farklı. Onlar size duygusal bir bağ vermeseler de, “Ailemizde yeni bir Sim var” diye düşünecekleri bir ruh hali kazanacaklar ve yeniden doğduğunuzu fark edecekler. Bunun özel bir şey olduğunu düşünüyorum. Ayrıca eski mezar taşınıza gidip, önceki hayatınızı düşünüp “Bu ilginç” diyebileceksiniz. Bence oyuncuların böyle hikayeler anlatmak isteyeceklerini bildiğimiz için bunun üzerine çok düşündük.
“Öteki Dünya’yı fazla açıklamamaya karar verdik”
Can Yeşil (CY) – Fragmanda Grim-stajyerleri ve Grim Reaper, Öteki Dünya’ya geçmek için bir tür portal kullanıyor gibi görünüyor. Bu, Sixam veya Sylvan Glade gibi mahalle dışı araziler gibi ayrı bir varoluş düzlemi veya alan olacağını mı ima ediyor? Eğer öyleyse, bu alan inşa edilebilir mi yoksa sadece iş için mi kullanılacak?
Morgan Henry (MH) – İş için gidilebilecek ekstra bir arazi var, ki bu da Mourningvale mahallesinde kendi içinde ayrı bir bölümde bulunuyor. Çalışmaya gitmediğiniz sürece de onu görebilmeniz mümkün değil. Gizli bir arazi eklemedik, bu yüzden portal sizi başka bir yere götürmüyor. Başlangıçta bu konuyu konuşup Öteki Dünya’yı fazla açıklamamaya karar verdik. Onun hakkında gizemli bir hava olmasını ve oyuncuların tam olarak ötesinde ne olduğunu bilmemesini sevdik. Oyuncuların bunun nasıl bir yer olabileceğini hayal etmelerini, metinlerimizi okuyup ima edilen şeyleri duymalarını istedik, ancak yine de bu gizemli havayı korumayı tercih ettik.
Bu portal ise ilginç tartışmalara yol açtı. Realm of Magic portalına benziyor ve dünyanın mitolojisini, belki portalların benzer şekilde yapıldığını ve birbiriyle bağlantılı olduğunu düşündük. Hatta arkalarındaki geçmiş ve mimarisi hakkında konuştuk, bu da geliştirme sırasında keşfetmesi eğlenceli bir konuydu.
Can Yeşil (CY) – Grim Reaper’ın çocuklarının, Father Winter’ın bebeklerindeki gibi kendilerine has özellikleri olacak mı?
Morgan Henry (MH) – Evet, bu pakette en sevdiğim şeylerden biri bu. Eğer Grim Reaper ile bir bebeğiniz olursa, çocuğunuz “Grimborn” adında özel bir özelliğe sahip olur. Ek olarak, bu özellik sayesinde kulaklarının altında tırpan şeklinde bir doğum lekesi olur. Grimborn özelliği, onların daha uzun yaşamlar sürmelerini sağlar. Çocukları da Grim Reaper’ın soyundan gelecek ve kendilerine özgü bir özellikleri olacak, ancak bir Grimborn Sim gibi olağandışı uzun yaşam veya doğum lekesi özelliklerini taşımayacaklar. Bu oldukça eğlenceli ve bunun için gerçekten heyecanlıyım.
‘Afterlife Anonymous’ etkinliği
Can Yeşil (CY) – Ravenwood’da yaşam ile ölüm arasındaki perdenin özellikle ince olduğunu söylediniz. Seyahat ederken özel bir dezavantaj var mı yoksa Simler “ölüm tarafından kovalanmadıkları” sürece tamamen güvende mi?
Morgan Henry (MH) – Yaşayan Simler’in Mourningvale’de olanları deneyimleyebilmelerini istedik; burası daha çok öteki dünya temalı bir mahalle. Yaşayan Simler, hayaletlerle birlikte kayıplarını konuşmak için “Afterlife Anonymous” etkinliğine katılabilirler. Aynı zamanda, ek eğlenceli hikaye öğeleri eklediğimiz Thinned Festiveil’e de katılabilirler. Onların öteki dünya mahallesinde etkileşim kurmasını ve vakit geçirmesini istedik.
Ancak, Baleful Bog diye bir yer de var. Simler burada bir dalış yaparak geçici hayalete dönüşebilirler. Bunu çok sık yaparsanız, sizi öldürebilir ve kalıcı bir hayalete dönüşmenize yol açabilir. Bu yüzden orada her şeyin yaşayan bir Sim için güvenli olduğunu söyleyemem, ama kesinlikle orada olduklarında bunu benzersiz bir şekilde deneyimlemelerini istiyoruz.
Can Yeşil (CY) – Çoğu oyuncu, bunun şimdiye kadar gördüğümüz en büyük genişleme paketi olduğunu düşünüyor ve şahsen ben de bu ifadeye tamamen katılıyorum. Bu genişleme paketi, temel oyuna o kadar çok şey kattı ki şimdiden gelecek genişlemeler için yeni standartları belirledi. The Sims tarihinde ilk kez ciddi ve kişisel konular hak ettikleri yerleri aldığını görüyoruz. Bu eğilimin devam edeceğini varsayabilir miyiz?
Morgan Henry (MH) – Her zaman her paketi en iyi şekilde yapmayı hedefliyoruz. Amacımız her zaman bu: Oyuncular bu pakette ne isteyecek? Ne yapabiliriz ki eğlenceli olsun? Neyin heyecan verici olacağını düşünüyoruz. Birçok faktörü göz önünde bulunduruyoruz ve burada harika bir iş çıkardığımızı umuyorum. Herkes çok heyecanlı ve bu paketi seviyorum. Bence oyuncuların anlatabileceği zengin hikayelerle dolu ve her genişleme paketinde bunu hedeflemeye devam edeceğiz.
“Dokunaklı hikayeler anlatmanızı sağlıyor”
Can Yeşil (CY) – Yas ve ölüm gibi temaları keşfetmek geliştirme sürecinde ekibinizi nasıl etkiledi?
Morgan Henry (MH) – Bence bu herkes için kişisel bir durum. Bu paket üzerinde çalışırken yas yaşayan ekip üyeleri vardı, bu yüzden çok hassas olmak istedik. Aynı zamanda, bununla eğlenmek de istiyorduk. Başlangıçta, bu paketin hüzünlü bir deneyim gibi hissettirmemesini konuşmuştuk. İnsanların bunu oynayıp üzgün hissetmesini istemiyoruz. Ancak, bazen insanların daha hassas, kişisel veya üzücü hikayeler anlatmak isteyebileceğini de biliyoruz, bu yüzden onlara bunu yapma araçlarını vermek istedik, ama aynı zamanda neşeli bir zaman geçirmeyi isteyenler için bunu zorlamamak istedik.
Bu yüzden her adımda bu dengeyi düşünmeye çalıştık ve iyi bir iş çıkardığımızı düşünüyorum. Eğlenceli bir paket ama aynı zamanda dokunaklı hikayeler anlatmanızı sağlıyor ve samimi bir genişleme paketi gibi hissettiriyor. Bence bunu güzelce dengeledik.
Bir süredir Sims oynamamıştım ve bu genişleme paketi ile geri dönmek oldukça ferahlatıcıydı. İlk denediğim şey, Cadılar Bayramı olduğu ve X-Files dizisini çok sevdiğim için “Thanatology” oldu. Orada birkaç dost hayalet Sim ile tanıştım ve oldukça yardımcı olduklarını gördüm. The Sims’te çocukluk anılarım arasında en unutulmaz olanlardan biri, karakterimin bozulmuş bir buzdolabını tamir etmeye çalışırken elektrik çarpması sonucu ölmesiydi. Bu olaydan sonra bir şey bozulduğunda tamir etmek yerine tüm ihtiyaçlarım için komşularıma gitmek zorunda kalmıştım. Şimdi açlıktan ölmek yerine hayalet en iyi arkadaşımı arayıp eşyalarımı tamir ettirebileceğim için çok mutluyum.
Bu genişleme paketinde sizin favoriniz ne? Yorumlarda bizimle paylaşın.