Team Ninja tarafından geliştirilen ve Koei Tecmo tarafından da yayımlanan aksiyon rol yapma oyunu Wo Long: Fallen Dynasty, 3 Mart 2023’te PC ve konsola geldi. Alternatif bir Çin tarihi hikayesi anlatan Wo Long: Fallen Dynasty oyuncuları pek mutlu edememiş gibi gözükse bile gelin hep birlikte bu oyuna güzel bir bakış atalım.
Aslına bakacak olursak Team Ninja bu tarz oyun yapma konusunda pek acemi bir firma değil. Daha önceden Nioh ve Ninja Gaiden gibi ses getiren oyunlara imza atmışlardı. Daha önceden yaptıkları oyunlardan ötürü biz oyun severleri birazcık hypelamıştı. (gaza getirmişti.) Fakat bu hype başarılı oldu mu? Veya bu hype onlar için başarısızlığı mı?
Wo Long: Fallen Dynasty içerisinde bir sürü eksi ve artılar barındırıyor, artılar ve eksileri yan yana koymaya çalıştığımızda ise oyun gayet ortalama üzeri bir yapım olarak karşımıza çıkıyor. Pekii ne bu oyunun eksik yanları? Öncelikle benim başıma gelmeyen ama diğer oynayan kişilerin şikayet ettikleri şeyler var fakat bunlar ileride konuşacağımız şeylerin konusu.
Wo Long: Fallen Dynasty hikayesi nasıl olmuş?
Bir Soulslike oyundan hikaye beklemek tabii ki çok büyük bir olay, Wo Long: Fallen Dynasty sırtını Çin tarihinin ikonik dönemlerinden birisi olan Üç Krallık’ın Han Hanedanlığına dayıyor. Büyük bir güç savaşı içerisinde geçen küçük bir asker olarak başlıyoruz. Savaşın ortasında kör bir insanı kurtarırken mızraklanarak öldürülüyoruz. Öldürüldükten sonra bu kör adam elimize bir amblem sıkıştırıyor ve amblem sayesinde tekrar canlanıyoruz, kan, ter ve ızdırap dolu hikayemiz böylece başlıyor.
Wo Long: Fallen Dynasty kendisini bir mitolojiye dayattığı için hikaye içerisinde detaylar hoşunuza gidiyor. Eğer Çin mitolojisine aşina iseniz bu hikaye sizi birazcık daha içerisinde tutabilir fakat hiç ilginiz yoksa işte uçan kaçan insanlar var vuruyorsunuz seviyesine iniyor. Yarattığımız karakterimiz tıpkı Nioh oyununda olduğu gibi konuşamıyor, etrafa boş boş bakan bir karakter daha iyisi ne olabilir ki? Tabii ki konuşan bir karakter.
Karakter yaratımı gerçekten detaylı olmuş!
Karakter yaratımı için oyun bize gerçekten fazla detay veriyor, Black Desert Online seviyesinde değil fakat Skyrim kadar az değil. Wo Long: Fallen Dynasty oynarken ilk sorunum burada başlamıştı, her karakter yarattığım zaman oyunum kapanıyordu. En sonunda bir saatten uzun süre yaptığım karakterimden vazgeçip klasik bir surat seçerek oyuna girdim. Yani kısacası hatalar tam burada başladı.
Yetenekler gayet kullanışlı
Ortalama 60 kadar yeteneğimiz var, yeteneklerimizi istediğimiz zaman açabiliyoruz fakat kullanmak için onları seviye atlamamız gerekiyor. Su, Metal, Ateş, Toprak ve Tahta Erdemi var, evet tahta! Her yeteneğin kendine göre artıları ve eksileri var, benim en çok kullandığım yetenek olan Su Erdemi buz yetenekleri kullanmama izin veriyor. Şahsen Su Erdeminin hareket hızı arttırmasına yardımcı olan yeteneğini çok kırık buluyorum.
Tabii ki bu yetenekleri kullanabilmemiz için bize gereken şey önce seviyemizi arttırmak. Fakat Erdem seviyemizi kullanacağımız yeteneklere göre arttırmakta fayda var. Oyun içerisinden yetenekleri kullanmadan önce neye benzediklerini görebiliyorsunuz ki bu iyi bir şey. Aldıktan sonra işe yaramayan bir yetenek hiç kimsenin hoşuna gitmez.
Erdemler her istatistiklerimizi arttırıyor
Tıpkı diğer oyunlar içerisinde ki gibi istatistiklerimiz çok ama çok önemli, onları doğru bir şekilde dağıtmadığınız sürece çok zorlanırsınız. Yılların Soulslike’cıları için hiç ama hiç problem olmaz fakat bu türde yeni iseniz yanlış istatistik dağılımı sizi öldürebilir.
Erdemimizi her arttırdığımızda ise seviyemiz artıyor, sınırsız bir şekilde erdemlerimizi seviye atlatamıyoruz. Elimizde bulunan kaynaklar sınırlı olduğu için neye nasıl seviye verdiğimiz ise ekstra bir önem arz ediyor.
Fakat oyunun ilerleyen safhalarında vermiş olduğunuz puanları sıfırlayabiliyorsunuz, korkmanızı gerektirecek hiçbir şey olmadan yeteneklerinizi verebilirsiniz.
Kısaca özet geçmek gerekirse yeteneklerinizi doğru arttırmak önemli fakat çok ama çok büyük bir kayıp değil. Oyun size mekaniksel olarak bu durumların üstesinden gelmeniz için bir sürü fırsat veriyor örnek vermek gerekirse yoldaş sistemi.
Gidelim YOLDAŞ!
Oynadığımız her bölümde neredeyse 1 tane yoldaş kazanıyoruz, kazandığımız yoldaşlar bizimle birlikte bölüm boyunca dolaşıyor. Peki bu yoldaşlar önemli mi? Bu yoldaş olayının tamamen Elden Ring’den ilham alındığını düşüyorum fakat Elden Ring’in aksine burada yoldaşlar sınırsız. Haritanın her yerine sizi takip ettiği için işinizi çok kolaylaştırıyor. Hayır çoook kolaylaştırıyor.
Bir Soulslike oyun içerisinde önemli olan şey bizi zor durumlara sokmak ve oradan bütün yeteneklerimiz ile çıkmamızı sağlamak. Fakat bu olay iki kişi veya üç kişi olduğun zaman çok farklı hissettiriyor. Örnek vermem gerekirse, Wo Long: Fallen Dynasty oynarken bir yerde bölüm sonu bossu ile savaşmamız isteniyor.
Siz ve iki adet yoldaşınız ile bossa vurmaya başlıyorsunuz ve boss hareket bile edemeden ölüyor. Her saldırınız bossların posture’unu (duruşu) bozduğu için bossun hareket etmesine izin bile vermeden onu yere indiriyorsunuz.
Silah çeşitliliği çok fazla
Çok fazla silah kombinasyonu olduğunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim, silah çeşitliliğinin çok olması onları kullanacağınız anlamına gelmiyor tabii ki. Çoğu silah çok işlevsiz hissettiriyor, komboları kısa, saldırı hızları düşük, posture barını yeterince hızlı doldurmuyor veya çok yavaş kalıyor. O yüzden belirli bir silah üzerinde ustalaşmak çok daha iyi.
Fakat işin güzel kısmı silahların özelliklerini video halinde oyun içerisinden görebiliyorsunuz, görebildiğiniz için her silahı denemek zorunda değilsiniz. Görün beğenirseniz kullanırsınız beğenmezseniz satın gitsin.
Grafikleri ortalamanın altında fakat yeterli
Wo Long: Fallen Dynasty için hayatımda gördüğüm en iyi grafikler kesinlikle diyemem, grafik seviyesi 2017 yılında çıkan Nioh seviyesinin birazcık üzerinde. Atmosfer olarak ise bir Elden Ring değil aynı bir önceki oyunları gibi Nioh seviyesinde. Anlayacağınız bu oyundan grafik olarak ekstra bir güzellik bekliyorsanız bu sizin oyununuz değil.
Harita çeşitliliği ve mekanikler yerinde
İlk önce harika çeşitliliğinden bahsetmek istiyorum, Wo Long: Fallen Dynasty içerisinde açık bir dünya yok. Wo Long: Fallen Dynasty her act içerisin de farklı bölgelere girip içerisinde ki yaratıkları kestiğimiz bir oyun olmuş. Ben gezip keşif yapmak istiyorum derseniz yapamazsınız çünkü öyle bir mekanik yok. Oyun alanınız size verilen havuz o kadar.
Fakat bölgelerin renk tonları gerçekten değişiklik gösteriyor. Bir bölgeye girdiğiniz zaman soluk bir sarı filtresi varken diğerin içinde kırmızı bir filtre oluyor ve bu çeşitliliği tetikliyor.
Şimdi geldik en önemli yere yani mekaniklere. Wo Long: Fallen Dynasty içerisinde en ama en çok kullanacağınız şey kuşkusuz ki Parry (Kaçınma) saldırınız. Düşmanlar size durdurulamaz saldırı yaptıkların zaman parlıyorlar, parlayan düşmanlara doğru zamanda Parry tuşuna bastığınız zaman Bossların ve yaratıkların Posture barlarını kırıyoruz ve devasa bir kritikal hasar veriyoruz.
Madem geldik Bosslara oyun içerisin de en ama en çok şikayetçi olduğum şeye gelelim. Oyunda anlamsız bir efekt tufanı var. Bossların saldırılarını görmeye çalışmak çok zor oluyor. Bu tarz oyunlar içerisinde tıpkı Elden Ring, Demon Souls ve Dark Souls’lar gibi düşmanın hareketlerini takip etmemiz çok önemli. Wo Long: Fallen Dynasty oynarken efektlerden düşmanları takip edemiyorsunuz.
Çoğu zaman üzerime kocaman kıpkırmızı yanan bir şey geliyor ve ben Parry atıyorum. Ne Parry attığımı veya nasıl attığımı görmüyorum çünkü efekt tufanı var. Buradan bütün oyun geliştiricilerine sesleniyorum, oyun geliştiricileri lütfen Boss savaşlarına birazcık daha az efekt koyun.
Bir diğer şikayetim ise kocaman olan Bosslar için daha mantıklı arenalar taslamaları. Evet ağlıyormuşum gibi geliyor fakat Bossla savaşamamak çok kötü bir olay, dövüştüğünüz Bossu o kadar epic ve destansı tasarlıyor fakat harika siz onu göremiyorsunuz. Göremiyorsunuz çünkü ekranınız duvarla Boss arasına sıkışıyor. Dark Souls 3’de Nameless King’le savaşıyorum sanki.
Her girdiğimiz bölgeye 0 Fortitude (Dayanıklılık) ile başlıyoruz. Öldürdüğümüz yaratıklar ve yerleştirdiğimiz bayraklarla birlikte Fortitude seviyemiz artıyor ve yaratıklardan daha az hasar almaya başlıyoruz. Kısacası her bölgeye girdiğiniz zaman direkt bayraklara odaklanırsanız bölüm Bossunu çok daha rahat öldürebilirsiniz.
Wo Long: Fallen Dynasty içerisinde ekipmanlarımıza + basabiliyoruz, + basabilmemiz için materyaller lazım fakat kullanmayı sevdiğiniz eşyaları gönül rahatlığı ile güçlendirebiliyorsunuz.
Boss çeşitliliği olmuş fakat kusurları var
Bir Boss ile savaşırken sizin önceliğiniz nedir? Bu Bossun eşsiz olması? Paterninin (Haraket şeması) güzel yazılması? Yoksa harika tasarlanması mı? Wo Long: Fallen Dynasty içerisin de toplamda 27 adet eşsiz Boss barındırıyor, bu Bossların çoğunu ileride normal düşman olarak görüyorsunuz orası üzücü olan kısmı. Bossların yapay zekası aşırı agresif olmak üzerine yazılmış yani size nefes almanız için fırsat vermiyorlar fakat bu onları zor yapmıyor. Sadece Parry yapmak için beklemeniz ve Bossların size vurması onları öldürmeniz için yeterli.
Wo Long: Fallen Dynasty oynarken sanki ritim oyunu oynuyormuşum gibi hissettim, düşmanın üzerine zehir bırakıyorum ve bana vurmasını bekliyorum. Durdurulamaz saldırılarını Parryliyorum ve Boss ölüyor. Bossların Paternleri birazcık zayıf olmuş, çünkü hiçbir şey yapmanıza gerek bile kalmıyor. Sadece doğru zamanda tuşa basmanız yetiyor.
Değerlendirme
Wo Long: Fallen Dynasty alır mı? Oynanmaya değer mi? Yoksa başka bir çöp oyun mu? Bu soruları cevabım ise 899,00 TL asla etmeyeceğidir. Wo Long: Fallen Dynasty ile Nioh arasında çok fazla fark yok, Elden Ring etkisi çok hissediliyor fakat Nioh’u makyajlayıp Elden Ring yapmışlar gibi. Team Ninja gibi bir firmadan çok ama çok daha iyilerini beklerdim. Fakat en güzel kısmı bu oyunu Xbox GamePass üzerinden oynayabilmeniz. Gamepass içerisinde kesinlikle oynayabileceğiniz bir oyun olduğunu söyleyebilirim.