The Thaumaturge - İnceleme
İncelemeOG

The Thaumaturge

0

The Thaumaturge ile Wiktor Szulski’ye eşlik ettiğimiz gizem dolu hikayede Rasputin ve Stanislaw gibi isimlerle karşılaşmak heyecan vericiydi. Thaumaturge olarak 1905’lerdeki Varşova’nın kapılarını aralarken, taktik tabanlı mücadeleler ve ilginç seçimlerle dolu macera bizi bekliyor.

Eski CD Projekt RED çalışanlarından oluşan ve The Witcher’ın yeniden yapımıyla görevli olan
Polonyalı video oyun stüdyosu Fool’s Theory tarafından geliştirilen ve 11 bit studios tarafından da yayımlanan izometrik bakışa sahip taktik tabanlı macera ve rol yapma oyunu The Thaumaturge, PlayStation 5, Xbox X ve S Serisi, Microsoft Windows platformlarına geldi.

Yerel efsaneler ve Slav kültürüyle bezenmiş oyunda thaumaturge (Antik Yunanca’da ‘mucize’ anlamına geliyor.) olarak doğaüstü yeteneklere sahip olmak, ruhani varlıklarla birlikte dedektif gibi izler sürmek ve Rus işgali altındaki Varşova’yı keşfetmek oldukça keyifliydi.

The Thaumaturge hikayesi

15 yıldır ailesinden uzak olan Wiktor Szulski, hastalığı için bir mucize ararken Grigori Yefimoviç Rasputin ile karşılaşıyor. (Evet Boney M.’in meşhur şarkısındaki Rasputin…) Ailemizden miras thaumaturge olarak mistik güçlerimizi keşfetmek için yolculuğa çıkıyoruz.

Oyun hikayesi adına spoiler vermek istemem ancak oyuna dair bazı temel kavramlara bakmamız gerekiyor.

Her thaumaturge Wiktor Szulski kadar şanslı değil. Çocukluğunda bağışlanan ilk salutoru Upyr ile karşılaşmasının ardından ikinci bir salutor yakalamaya çalışırken başarısız olur.

Karakterimizin oyunun başındaki bitkin hali de bu yüzden. Yine her thaumaturge salutorları yönetmek için bir kitaba sahiptir. Grimmorie adındaki bu kitabı ise belinde taşır. Salutorlar pasif güçlere sahiptir. Her bir salutorun benzersiz özellikleri vardır.

Babamızın ölümünün ardından Varşova’ya varıyoruz ve hikayemiz şekilleniyor. Oyun hikayesi ilginç seçimlerle dolu. Dilerseniz insanları manipüle edebilir veya onlarla kavgaya tutuşabilirsiniz. Elbette başka seçeneklerde mevcut.

Ana hikayeye özenle bağlanmış yan hikayelerde bizi dönemin içine çekiyor. Polonyalı, Yahudi ve Rus sakinlerin kaynaştığı bu şehirde devrimin şafağında ilgi çekici bir hikaye karşılıyor.

The Thaumaturge kaç saat?

Wiktor Szulski’nin Varşova’ya dönmesinin ardından gelişen hikaye yaklaşık 20 saati buluyor. Ancak oyun için yaklaşık 30-40 saati gözden çıkarabilirisiniz.

The Thaumaturge mekanikleri

Uzun diyaloglar ve seçimlerle dolu oyun, dönemi çok iyi yansıtmış durumda. Her bir sokak başında veya mekanda okuyabileceğiniz gazete veya bilgi notu sizi karşılıyor.

Sürekli sol tık ve özel güçlerimizle gizli etkileşimler için de sağ tık yapıyoruz. Keşif mekanikleri çok iyi. Sağ tık yapınca çevremizde kızıl bir dalga oluşuyor ve etkileşime gireceğimiz nesneler görünüyor.

Dövüş mekanikleri

Oyun diyaloglar, gizli öğeler ve dövüşlerle şekilleniyor. Dövüşlerin oyun için çok hantal kaldığını çok da heyecanlandırmadığını söylemem gerek. Elbette bu kişisel bir yorum. Eğer taktik tabanlı oyunları seviyorsanız (Baldur’s Gate 3 gibi… ) oyun dövüş sistemi de hoşunuza gidecektir. Ben açıkçası Weird West gibi gerçek zamanlı çatışma ve dövüş mekaniklerini seviyorum.

The Thaumaturge – dövüş sistemi

The Thaumaturge, dövüş mekaniğinde de diyalog yapılarında olduğu gibi çeşitlilik sunuyor. Salutorların vahşet dolu saldırıları ürpertse de etkileyici bir dövüş izlenimi sunuyor. Ölmeniz durumunda son yüklenen oyundan devam ediyoruz. Dövüşler tur tabanlı ilerliyor ve rakibi manipüle etme de cabası.

Oyundaki tecrübe puanları ise her not veya gazeteden alınan bilgiler dahil yaptığımız görevlerle artıyor. Bunlarla salutorların da dizilemde olduğu çeşitli yetenekleri açıyoruz.

Wiktor Szulski olarak oynasak da karakterimize küçük kişisel detaylar ekleyebiliyoruz. Kendi hikayemizi yazmamızın dışında sınırlı tipteki saç ve sakal özelleştirmeleri yapabiliyoruz.

Görevler ve yarı açık dünya

Varşova’da gezmek için tramvay veya at arabalarını kullanmanız gerekiyor. Diğer mahallelere geçiş başka türlü imkansız. Yarı açık dünya olması beni üzse de Unreal Engine 5 ile geliştirilen oyunun dünyası oldukça etkileyici görünüyor. Her bir adımda durup şehri izlemek hoş. Detaylar detaylar…

Ana görev ile yan görevler uyumlu bir şekilde akıyor. Görevleri almadaki özgürlük artı puanlardan biri oluyor. Şehirde etkileşime gireceğiniz bu da neymiş diyeceğiniz çeşitlikte ve derinlikte görev mevcut.

Grafikler, animasyon, ses ve atmosfer

Unreal Engine 5 kullanılan oyunda grafikler ve animasyon kalitesi oyun motorunun hakkını verirken, optimizasyon sorunuyla da karşılaşmadığımı söylemeliyim. Sokaklardaki su birikintilerindeki hissiyat, gece lambaları dahil ortam ve detay çizimleri AAA kalitesindeydi. Lansman öncesi oyunu deneyimlediğimde herhangi bir teknik sorun yaşamadım.

Fincan setinden avizelere yerdeki halılardan mobilyalara çok ince bir işçilik vardı.

Slav kültüründen ilham alınan müzikler de oyunun tamamlayıcı unsurları arasında yer alıyor. Yine bu müziklere ek bir ücretle sahip olabilirsiniz.

Değerlendirme

The Thaumaturge, özellikle Baldur’s Gate 3 seven oyuncuların mutlaka denemesi gereken bir yapım olarak karşımıza çıkıyor. Eğer tarihe ve gizem odaklı macera oyunlarına da ilginiz varsa oyuna bir şans vermeniz gerekir. Uzun diyaloglar ve taktik tabanlı dövüş sistemi ile The Thaumaturge, her oyuncuya hitap etmese de etkileyici bir hikaye ve dünya tasarımına sahip.

Steam’de 17,99 dolardan (561 TL) satışa sunulan oyun Epic’te 479 TL. Konsol tarafında ise fiyat henüz belli değil. Bu fiyatın da hakkını veren bir yapımla karşılaştığımı söylemeliyim.



Oyun incelemeleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
İnceleme ve etik politikamıza göz atabilirsiniz.


The Thaumaturge

7.8

The Thaumaturge ile Wiktor Szulski'ye eşlik ettiğimiz gizemlerle dolu hikayede Rasputin ve Stanislaw gibi isimlerle karşılaşmak heyecan vericiydi.

Olumlu Yönleri
  • Sokaklar ve mekan tasarımı ile Varşova tüm detaylarıyla harika.
  • Oyunun hikayesi ve gizlilik öğeleri.
  • Rasputin ve Stanislaw gibi ünlü şahsiyetleri görmek!
Olumsuz Yönleri
  • Dövüş sistemi hantal.
  • Oldukça uzun diyaloglar.
Ömer Faruk AKTAŞ
Oyun Günlüğü Kurucusu ve İçerik Direktörü - Strateji ve simülasyon oyunlarına tutkuyla bağlı. Bağımsız oyunların takibinde - Oyununuzu tanıtmak için iletişime geçmekten çekinmeyin! - Ömer is to blame for all this. You can contact us for game review and other business information.
Nisan 2024
P S Ç P C C P
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Login/Sign up