Treyarch ve Raven Software tarafından geliştirilen ve Activision tarafından yayımlanan Call of Duty: Black Ops 6, birinci şahıs nişancı, sinematik ve aksiyon oyunu olarak karşımıza çıkıyor. 25 Ekim 2024 tarihinde çıkmış bu oyunun incelemesi ile karşınızdayım.
- Call of Duty: Black Ops 6, PC platformunda incelendi.
- Discord’da ilgini çekecek bir sohbet başladı! (Bize katıl!)
- YouTube’da yorumlarınızı bekliyoruz. Videolarımıza göz at!
Kaliforniya merkezli Amerikalı video oyun geliştirici Treyarch ve Wisconsin merkezli Amerikalı video oyun geliştirici Raven Software tarafından geliştirilen ve Activision tarafından 25 Ekim 2024 tarihinde yayımlanan birinci şahıs nişancı, sinematik ve aksiyon oyunu Call of Duty: Black Ops 6, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox X/S Serisi ve PC platformlarına çıkış yaptı. Ayrıca Xbox Game Pass kütüphanesinde de bulunuyor.
Call of Duty: Black Ops 6 incelememde, hikaye moduna odaklanacağım. Çok oyunculu kısımlar ve Zombies gibi modlar hakkında ise yorum yapmayacağım çünkü Call of Duty serilerinde çok oyunculu tarafa pek hakim değilim ve bu kısımlara dair yeterli bilgiye sahip değilim.
Black Ops 6 hikayesi
Oyun, 1980’lerin başında geçen Black Ops Cold War’un ardından, 1991 yılında geçiyor. Bu kez CIA ajanı Case olarak, CIA başkan yardımcısını itibarsızlaştırıp değiştirmeyi amaçlayan ve ABD’ye sahte bayrak saldırısı düzenlemeye çalışan yarı askeri grup Pantheon’u avlamaya çalışıyoruz.
Mekanikler
Black Ops 6, sinematik aksiyon sunan birinci şahıs nişancı oyunu olarak karşımıza çıkıyor. Bol silahlı çatışmaların yanı sıra gerektiğinde gizliliği tercih edebileceğimiz, buna göre tasarlanmış bölümler içeriyor. Yeni eklenen “omnimovement” mekaniği ve çeşitli teçhizatlarla oynanışı daha da keyifli hale getirerek aksiyonu zirveye taşıyor.
Vuruş hissiyatı
Silahların vuruş hissiyatı gerçekten çok başarılı; vurduğunuzda bunu hissedebiliyorsunuz. Ancak, bazı istisnalar dışında bosslar, zırhlı düşmanlar ve pompalı tüfek gibi bu konuda ufak eksikler var, bunlara da aşağıda değineceğim. Yine de, genel olarak bir silahlı çatışmanın içinde olduğunuzu hissettiren etkileyici bir deneyim sunuyor.
Bosslar ve zırhlı düşmanlar, benzer nedenlerle oynanış deneyimini zedeliyor. İkisi de can barına sahip olduğundan, onları öldürmek için birkaç şarjör boşaltmak gerekiyor, bu da vuruş hissini azaltarak etkisini kaybettiriyor. Oyunun savaş sistemi gerçekçiliğe dayalı olduğundan, birkaç mermiyle düşmanları etkisiz hale getirebilmek bekleniyor. Ancak, bir düşmanın can barı olduğunda, boşluğa ateş ediyormuş hissinden öteye geçilemiyor.
Pompalı tüfeklere gelince, ne yazık ki tatmin edici bir his vermiyor; düşmana ateş ettiğinizde yetersiz kaldığını hissediyorsunuz. Pompalı tüfek, bana sağlam ve güçlü bir silah gibi geliyor, bu yüzden hedefe vurduğumda uzuvların kopmasını ya da en azından düşmanın güçlü bir şekilde savrulmasını bekliyorum. Ancak bunlar olmayınca, gerçekten vuruyormuş hissini tam olarak alamıyorum.
Teçhizatlar
Oyunda birçok farklı teçhizat bulunuyor, bu da oyunu çeşitlendirerek keyfi artırıyor. El bombası, flaş bombası, uzaktan kumandalı patlayıcı araba, C4, havan saldırısı, fırlatılabilir bıçak ve kontrol edilebilir roket gibi birçok seçenek sunuluyor. Bu teçhizatları 3 farklı tuşa atayabiliyorsunuz, ancak her tuşa belirli teçhizatları atayabilirsiniz. Aynı tuşa atanabilen teçhizatlar arasında hızlıca geçiş yapma imkanı da mevcut, böylece oyun içinde esnek bir kullanım sağlanıyor.
Omnimovement mekaniği
Omnimovement, Black Ops 6 ile Call of Duty serisine yeni eklenen bir özellik olarak, atıldığınızda 360 derece serbestçe dönebilmenizi sağlıyor ve bu özelliği oldukça başarılı bir şekilde sunuyor. Bu mekaniği, Max Payne’deki Bullet Time’ın zaman yavaşlatma olmadan kullanılabilen versiyonu olarak düşünebilirsiniz.
Savaş sırasında canınız azaldığında siper almak için zıplayıp havada ateş ederek sipere inmek ya da düşmanlara doğru atılıp havadayken onlara ateş etmek, aksiyonun doruklarına çıkmanıza ve oyunun atmosferine daha da yoğun bir şekilde girmenize olanak tanıyor.
Gizlilik
Gizlilikten bahsedecek olursam, oyunda gizliliğe pek başvurmadım; çünkü silahlı çatışmalara girmek daha eğlenceli. Ayrıca, yapay zeka yeterince iyi olmadığından gizlilikten pek zevk alamıyorsunuz. Gizlilik için tasarlanan bölümler de oldukça tek düze ve basit, vasatın altında bir tasarıma sahip oldukları için gizliliğe başvurmanın pek anlamı kalmıyor.
Oyunun tek artısı olarak, bitiriş animasyonlarının çeşitliliğini ve düşmanları etkisiz hale getirdiğimiz animasyonların farklılığını söyleyebilirim. Bence oyun, oldukça hoş ve yeterince çeşitli bitiriş animasyonlarına sahip. Ayrıca, düşmanları alarak zırh olarak kullanma özelliği de mevcut, ancak bu özelliği sadece bir kez denedim ve daha sonra kullanmadım.
Geliştirmeler
Black Ops 6, karakterinizi, silah ve teçhizat kullanımınızı geliştirmenize olanak tanıyor. Bu geliştirmeleri yapabilmek için para toplamanız gerekiyor; parayı ise bölümlerde masa üstlerinde rastgele yerlerde veya radyo frekanslarını ayarlayarak kasa şifrelerini öğrenip açtığınız kasalarda bulabiliyorsunuz. Geliştirmeler için ayrıca üç ayrı mekanı inşa etmeniz gerekiyor: eğitim alanı, teçhizat istasyonu ve silah tezgahı.
Teçhizat istasyonu, giyebildiğiniz zırh miktarını artırmanıza veya kullandığınız teçhizatların özelliklerini daha etkili hale getirmenize olanak tanıyor. Bu yükseltmeler, çatışmalar sırasında işinize yarıyor ve geliştiğinizi hissettiriyor.
Silah tezgahı, şarjör değiştirme hızını artırma, silahın geri tepmelerini azaltma veya zırhlı düşmanlara karşı mermilerin daha fazla hasar vermesini sağlama gibi yükseltmeler yapmanıza imkan tanıyor. Bu geliştirmeler, yaptığınız ilerlemeyle birlikte git gide daha deneyimli bir asker olduğunuzu hissettiriyor.
Eğitim alanı, canınızı artırma veya hızlı hareket etme gibi karakterinize odaklı yükseltmeler sunuyor; bu da karakterinizi daha güçlü bir asker haline getiriyor. Böylece savaşlar sırasında daha dayanıklı hale geliyor ve daha rahat hareket ediyorsunuz.
Bulmacalar
Oyun, bulmacalar kısmında eğlenceli ve basit bir deneyim sunuyor. Radyo frekansı ayarlayarak kasa şifresi öğrenme veya sayılara göre kodu çözme gibi kolay bulmacalar yer alıyor. Ayrıca, üssümüzdeki bir kasa şifresini çözebilmek için birkaç eğlenceli bulmaca ile karşılaşıyoruz ve bu kasa şifresi her oyuncuda farklılık gösterebiliyor.
Oyun içi arayüz ve kontroller
Black Ops 6, sade, basit ve şık bir arayüz sunuyor. Ayarlar bölümünden istediğiniz ayarı kolayca bulabiliyorsunuz, oyun ekranında gereksiz kalabalık oluşturmadığı için oyun içi deneyimi rahatsız etmiyor. Ayrıca, teçhizat sekmesi, istediğiniz teçhizata rahatlıkla geçiş yapmanızı sağlayan kullanıcı dostu bir arayüze sahip.
Oyunun kontrollerine gelecek olursak, karakteri kontrol etmek oldukça rahat. Yeni eklenen omnimovement özelliği sayesinde, atıldığınızda 360 derece etrafınızda dönebilmek gayet kolay ve rahat bir şekilde gerçekleşiyor. Ayrıca, tuş atamaları da gereksiz veya yanlış değil; bu yüzden kontroller gayet iyi bir şekilde yapılmış.
Görevler
Black Ops 6, görevler konusunda gerçekten başarılı bir iş çıkarmış. Her bölüm farklı bir temaya sahip ve her birinde yeni bir şeyler denenmiş. Örneğin, bir bölüm açık dünyada geçerken, başka bir bölüm tamamen aksiyon dolu. Hatta bazı bölümlerde korku teması bile işlenmiş ve bu, beni gerçekten içine çekmeyi başardı. Görevleri ise üssünüzde bir tahta üzerinden seçerek geçiş yapıyorsunuz.
Açık dünya
Açık dünya bölümünden bahsedecek olursam, bana sorulacak olursa, ne kadar farklı bir tema işlenmiş olsa da, oyunun en zayıf bölümü bu kısım olabilir. Call of Duty oyunlarında genellikle çizgisel yapıyı tercih ediyorum çünkü bu tarz, hikayeyi daha odaklı ve hızlı bir şekilde deneyimlememe olanak tanıyor. Ancak açık dünya bölümü, bu beklentiyi karşılamakta zorlanıyor.
Açık dünya bölümü oldukça gereksiz hissediyor. Ana görevler sadece patlatmanız gereken üç ayrı yerle sınırlı ve yan görevler de benzer şekilde hiçbir ödül veya anlamlı bir içerik sunmuyor. Birkaç yan görevin dışında, ek bir şey kazanmıyorsunuz ve ben neredeyse tüm yan görevleri tamamlamama rağmen yine de tatmin edici bir deneyim elde edemedim. Ayrıca, harita görsel olarak da pek tatmin edici değil; çöl temalı bir alan olduğu için haritanın yüzde sekseni kumlarla kaplı ve birkaç bina dışında pek bir şey yok, bu da keşif hissini zayıflatıyor.
Bu bölümde ayrıca araba kullanabiliyorsunuz. Araba kullanımı ise oldukça arcade tarzı bir deneyim sunuyor. Zevk açısından, ne çok keyifli ne de çok kötü, bu yüzden araç sürme mekaniğini vasat olarak nitelendirebilirim.
Halüsinasyon bölümleri
En keyif aldığım bölümler arasında halüsinasyon bölümlerini sayabilirim. Bu bölümde oyun gerçekçilikten sapıyor, ancak güzel bir şekilde işlenmiş olduğu için oldukça keyif aldım. Bir bölümde ise, açık dünya olarak sayılabilecek küçük bir alan var, ancak yine çizgisel bir şekilde ilerleyebiliyorsunuz ve bu bölümde ekstra yan görevler bulunmuyor.
Bu bölümde korku teması da işleniyor ve Call of Duty’den beklenmeyecek şekilde gerilim yaratıyor. Bir bölümde, Resident Evil Village DLC’sinden de hatırlayabileceğiniz, göz teması kesildiğinde peşinizden sizi takip eden kuklalar yer alıyor. Gerilim, Resident Evil kadar etkili olmasa da yine de başarılı bir şekilde hissettirebiliyor.
Ayrıca, zombiler de bulunuyor, ancak bunlar direkt olarak Black Ops 6’nın çok oyunculu Zombies modundaki hazır assetlerden oluşuyor. İnsan düşmanları gibi, onları vurduğunuzda aynı vuruş hissiyatını alamıyorsunuz.
Son olarak, halüsinasyon bölümlerinde kazandığınız grappling hook’u kullanabiliyorsunuz ve kullanımı oldukça eğlenceli. İstediğiniz bir yere tırmanmak veya bir yere uçmak için bu aracı rahatlıkla kullanabilirsiniz. Ayrıca, zombileri üzerinize doğru çekip, farklı bitiriş animasyonlarıyla onları etkisiz hale getirebiliyorsunuz.
Grafikler ve atmosfer
Oyunun grafikleri, görsel sanatı ve kaplamaları gerçekten etkileyici. Grafikler açısından oldukça başarılı bir iş çıkarılmış. Oyunda sinematik sahnelerle oyun içi oynanış bölümleri arasında iki farklı grafik tarzı bulunuyor. Sinematik sahnelerde film gibi gerçekçi grafiklerle karşılaşıyoruz, ancak oynanışa geçtiğinde, sinematik kısımlardaki kadar olmasa da yine oldukça etkileyici grafikler sunulmuş.
Atmosfer konusunda ise, her bölümde farklı bir tema işlenmesine rağmen, o temaya uygun atmosfer başarıyla oluşturulmuş ve sizi atmosfere çekme konusunda etkileyici bir iş çıkarmış.
Müzikler
Müziklere gelecek olursak, gerçekten başarılı bir iş çıkarılmış. Aksiyon sahnelerinde atmosferi güçlendiren ve aksiyonu iki katına çıkaran müzikler oldukça etkileyici. Diğer temalara sahip bölümlerde de güzel müzikler kullanılmış ve bu, genel deneyimi daha hoş hale getirmiş.
Değerlendirme
Call of Duty: Black Ops 6, genel olarak beni mutlu eden bir deneyim sundu. Daha önce de belirttiğim gibi, Multiplayer kısmına hakim olmadığım için o taraftan bağımsız değerlendireceğim. Her bölümde farklı tema denemeleri, silah çatışmaları, vuruş hissiyatı ve omnimovement kullanımı gibi unsurlar, oyunu sıkıcı olmaktan uzak tutarak akıcı ve eğlenceli hale getirmiş.
Kötü yönlerine gelince, açık dünya bölümü gerçekten başarısızdı. Can barı olan düşmanlar, çatışma zevkini ciddi şekilde düşürüyor; bu yüzden Call of Duty oyunlarında can barı bulunan düşmanların olmaması gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca, çok oyunculu kısımlarda kullanılan hazır asset’ler hoş olmamış, çünkü bu durum kolaya kaçmak gibi görünüyor. Bunun yanında, karakterler ve hikaye oldukça zayıftı; ne karakterlere bağlanabiliyor ne de hikaye anlamlı bir şekilde anlatılabiliyor.
Peki, oyunun fiyatı hakkını veriyor mu ve alınır mı? Bence oyun, oldukça yüksek bir fiyat etiketine sahip. Steam üzerinde indirime girmeden 70 dolar (2.402 TL) fiyatla satılıyor, bu fiyata da alınmasını pek önermiyorum. Ancak, oyun Xbox Game Pass kütüphanesinde mevcut ve aylık 209 TL gibi uygun bir fiyatla satın alınıp deneyimlenebilir.
Oyun incelemeleri için temel kriterlerimizi merak ediyorsanız,
İnceleme ve etik politikamıza göz atabilirsiniz.