The Settlers serisi, The Settlers 4 oyununa kadar Blue Byte stüdyosu tarafından geliştirilmiş ve yayımlanmış bir şehir kurma/gerçek zamanlı strateji oyun serisi olarak oyuncuların sevgisini toplamayı başarmıştır. The Settlers 4 oyunundan itibaren serinin yayımını Ubisoft üstlenmiş ve seriye epey ilginç bir yol çizmiştir, ki hala aynı ilginç yoldan devam ediyorlar gibi gözüküyor; ilginç yoldan kastım elbette iptal edilen bir proje ve ertelemeler.
Hikaye bağlamında değerlendirildiğinde serinin her oyunu birbirinden tamamen bağımsız haldedir. Mekaniksel bağlamda ele alırsak, her oyun belli iyileştirmeler, belli farklılıklar içerse de serinin tüm oyunlarının aynı temele bağlı olduğunu söylemek ile yanlış yapmış olmayız.
The Settlers serisinde temel olarak, belli üretim zincirlerini sürdürmeye ve aynı doğrultuda, sahip olunan ekonomik sistemi iyileştirmek üzerine, yerleşimimizi yönetmeye çalışıyoruz. Özellikle Ubisoft tarafından yayımlanmaya başlandıktan sonra daha geniş kitlelerin ilgisini çeken bu seri, özellikle Avrupa’da satış başarısı kazandı. Hatta serinin pek çok oyunu, belli oyun ödül şovlarında ödül almayı da başardı. Bu oyun serisini daha yakından anlayabilmek için serinin mekaniklerini ve daha sonra serinin oyunlarını anlatmak faydalı olacaktır.
The Settlers serisinin genel mekanikleri
Belli üretim zincilerini sürdürmeye dayalı oynanış, şehir kurma yapısında gerçek zamanlı strateji türü ile sunuluyor; şehir kurma yapısını da düşünerek oyunun temel amacını işleyen bir yerleşim inşaa etmek olarak ifade edebiliriz sanırım. İşleyen bir yerleşim inşaa etmek için özellikle ekonomiye ve serinin bazı oyunlarında daha yoğun olmak üzere savaşa odaklanılıyor.
Serinin ilk iki oyununda belli binalar inşaa ederken ya da hali hazırda varolan binaları geliştirirken işçilerin ulaşımını kolaylaştırmak için gelişmiş bir yol ağı kurmaya çabalamak zorunda kalıyoruz. İlk iki oyun dışındaki oyunlarda ise, yollara gerek kalmıyor. Yol sistemi gibi nispeten küçük sistemler serinin oyunları içinde değişiklik gösterebilirken, daha büyük sayılabilecek sistemlerin/mekaniklerin temelleri neredeyse hep aynı kalıyor diyebiliriz. Örneğin oyuncu, bu seri boyunca, ekonomi yönetmek amacıyla üretimlerin zamanını/tarzını belirlemeli. Doğru ekipmanlara sahip işçilerin doğru binalarda üretim yapmaya hazır olduğundan emin olmalı. Ya da daha ötesinde, vergi sistemine karar vermeli.
Bunların yanında oyunun temelinde bulunan bir takım kurallar, oyuncunun strateji geliştirmesine yardımcı oluyor ve oyun gitgide daha da eğlenceli ve stratejik bir hal alıyor. Örneğin, işçiler hem pansiyonlara hem de çiftlikler tarafından sağlanan gıdalara ihtiyaç duyarlar. Dolayısıyla işçiler, pansiyonlara ve çiftliklere ne kadar yakınlarsa o kadar verimli çalışırlar. İşte bu gibi kurallar strateji oluşturmayı zevkli kılan yegane unsurlar. Bina çeşitlerine göre binadaki yerlilerin istek ve ihtiyaçları değişiyor ve eğer istek ve ihtiyaçlar karşılanmazsa grevler ortaya çıkabiliyor. Oyuncunun sahip olduğu bölgeler savaş sistemlerinde elde edilen başarılar başta olmak üzere birkaç yöntem ile genişletilebiliyor ve bu genişleme beraberinde daha fazla politika kurmayı gerektirerek katlanarak ilerleyen bir eğlence haline dönüşüyor.
The Settlers serisinin oyunları
Serinin yeni çıkacak oyunu New Allies ile beraber seri, 8’i ana oyun olmak üzere toplam 13 oyuna sahip biçimde karşımıza çıkıyor. Hepsine teker teker göz atalım o halde.
The Settlers
Gelişim
Serinin ilk oyunlarının tasarımcısı ve programcısı Volker Wertich, başlangıçta Little Computer People, Populous ve SimCity gibi bir oyun yaratmak istedi. Ve serinin ilk oyunu olan The Settlers oyununu bu isteği doğrultusunda geliştirmeye başladı. Erken geliştirme aşamasında bu isteğini temel alan Wertich, daha farklı bir oyun yaratmak istediğine karar verdi ve o zamana kadar yaptıklarını çöpe atarak kollarını yeniden sıvadı. Bu sefer karmaşık bir ekonomik sistemi simüle edebilecek bir oyun yaratma fikrine kapıldı ve çalışmalara tekrardan daldı.
Elbette karmaşık bir ekonomik sistemi simüle etmeyi temel alan bir oyunun geliştirilmesi hiç kolay olmayacaktı. Ancak geliştiriciler “sıkıcı olmayan bir ekonomi simülasyonu” geliştirme fikrine sağlam bir tutku ile bağlandıklarından 2 yıl gibi bir sürede oyunu geliştirmeyi başarabildiler.
Mekanikler
The Settlers, iki çeşit temel oyun modu içeriyor. Birincisi, belli görev dizilimine sahip oyun modu; ikincisi ise herhangi bir görev yapısı bulunmayan daha serbest yapılı oyun modu. Ayrıca bu iki mod dışında iki oyunculu bir mod da bulunuyor. İki oyunculu oyun modu, bölünmüş ekran sistemi ile çalışıyor ve iki oyuncunun ya birbirleri ile mücadele etmelerine ya da yapay zekalara karşı beraber mücadele etmelerine olanak sağlıyor.
Oyuna hangi oyun modu ile başlanırsa başlansın, oyuncunun yapması gereken ilk iş yerleşimlerini yönetmeye başlamak için yerleşim merkezlerini nereye kuracağını belirleyip kurmaktır. Oyun, daha önce de söylediğimiz üzere, temel olarak üretim zincirini devam ettirmek hedefini oyuncuya sunuyor.
Seri boyunca, üretim malzemelerinin taşınması için karmaşık yol hatlarını düzenlemek durumunda kaldığımız iki oyundan biri The Settlers. Haricinde oyuncu üretim zincirini devam ettirmek için binalar inşa ediyor, binaların sorumluluklarını yerine getiriyor, işçileri ve işçilerin ihtiyacı olan hammaddeleri yönetiyor. Oyuncunun sahip olduğu yerleşim bölgesi ise, bölge sınırına yakın bir askeri bina inşa edilerek genişletilebiliyor. Askeri bina falan dedik, o halde bir savaş mekaniği olmak zorunda değil mi? Evet bir savaş mekaniği var: Oyuncunun bir düşman binasına saldırması için o binaya tıklaması ve saldırı gerçekleştirmek için kullanmak istediği birim sayısını seçmesi gerekiyor. Oyuncunun birimleri binada bulunan tüm askerleri yenerse, oyuncunun toprakları binanın yarıçapına göre artarak onu işgal edeceklerdir. Oyuncunun askeri binalarının savunması ise otomatiktir; düşmanlar saldırdıkça binada konuşlanmış şövalyeler savunma gerçekleştirir. Ancak savaş mekaniği bununla sınırlı değil elbette. Savaş konusunda, askeri binalarınız ve askeri birliklerinizle ilgili ayarlayabileceğiniz pek çok önemli detay bulunuyor. Bu detaylara önem gösterirseniz yerleşim bölgenizi büyültme ihtimaliniz artacaktır; bu detaylara önem göstermek bazen zor olabilir ama ne demiş atalarımız: “Er olan ekmeğini taştan çıkarır.”.
Piyasaya Çıkış
30 Haziran 1993 yılında nihayet piyasaya çıkan The Settlers, geliştiricilerin beklediklerinden çok daha olumlu yorumlar almış ve hızlıca oyuncular arasında popüler olmayı başarmıştır. Hatta öyle ki, o yılın en iyi oyunu ve en iyi strateji oyunu ödüllerini almaya layık görülmüştür.
The Settlers 2
Gelişim
Blue Byte, The Settlers oyunu başarılı olursa oyunu seri haline dönüştürmeye hazır olduğunu ilk zamanlardan beri belli ediyordu. İlk oyunun Haziran 1996 yılına kadar 215 binden adetten fazla sattığını gören yapımcılar ikinci oyunun yapılması gerektiğine karar verdiler. Proje üzerinde çalışan toplam 12 kişi, grafikleri ve ses efektlerini geliştirmeye ek olarak, oyuncuların hoşuna gitmeyen tüm her şey ile başarılı biçimde baş etmek istiyordu. Birinci oyunu tasarlayan ve geliştiren Volker Wertich ikinci oyunun geliştirme sürecine dahil değildi çünkü ilk oyunun 2 yıl süren geliştirme süreci onu hayli yormuştu.
Mekanikler
The Settlers 2 animasyonlar ve belli savaş mekanikleri iyileştirmeleri ile ön plana çıkıyor. Temel oyun amacı ve oyunun başlangıcındaki ilk motivasyonlar, ilk oyundakilerle birebir aynı; ayrıca seride karmaşık yol ağlarını yönetme mekaniğini barındıran son oyun The Settlers II (The Settlers II: 10th Anniversary oyununu saymazsak). Serinin ilk oyununa kıyasla, gözetleme kuleleri, mancınıklar gibi sistemler oyunun savaş mekaniğine dahil edilmiş. Mancınıklar hareketsizdir ve menzillerindeki düşman binalarına taş ateşler ve her başarılı vurul işgalci bir askeri öldürür. Tüm askerler öldürülürse bina yanar ve düşman o bina tarafından kontrol edilen bölgeyi kaybeder. Haliyle daha kompleks ve daha eğlenceli savaş mekanikleri ortaya çıkıyor.
Piyasaya Çıkış
17 Nisan 1996 yılında çıkan The Settlers II, en az ilk oyun kadar sevildi; ilk oyun kadar ödül alamasa da yine de bir-iki ödül almayı başardığını göz ardı etmek de olmaz.
The Settlers 3
Gelişim
The Settlers 3 çalışmaları 1997 yılında başladı. Birinci oyunun tasarımcısı ve programcısı Wertich, Warcraft 2 ve Anno 1602 gibi ünlü markalarla yarışabilecek fikirlere sahip olduğu inanışıyla bu oyunun geliştirilme sürecine dahil oldu. Wertich’in temel tasarım prensibi The Settlers oyununun en popüler unsurlarını korumak, ancak grafikleri iyileştirmek ve oyun mekaniğini mümkün olduğunca geliştirmekti.
Bu doğrultuda oyuncuların geri dönüşlerini küçümsenmeyecek seviyede ciddiye alan Wertich, The Settlers 3 için 2 ana unsura odaklanmaya karar verdi: Nakliye sistemini güncellemek ve çevrimiçi çok oyunculu mod eklemek.
Wertich, The Settlers 3 oyununun diğer The Settlers oyununa göre daha karmaşık olacağını düşündüğünden, oyuncuların dikkatini gereksiz yere dağıtmamak için karmaşık yol ağlarını yönetme mekaniğini kaldırdı. Bir başka karar, The Settlers 3’teki ırkların her birine özel belirli binalara sahip olunacağı idi. Tüm bu mekaniksel değişikliklere ek olarak, tabii görsel iyileştirme yapmayı da unutmamışlar.
Mekanikler
Gelişim sürecinden bahsederken bahsettiğimiz üzere, The Settlers III oyununu diğer oyunlardan ayıran şeyler: oyuna çevrimiçi perspektifler eklenmesi, nakliye sisteminin güncellenmesi, karmaşık yol ağlarını yönetme mekaniğinin kaldırılması ve ırklara özel binaların varlığı olarak listelenebilir. Serinin diğer iki oyununda olduğu gibi bu oyunda da görev serisini takip edebileceğimiz bir oyun modu ve daha serbest bir yapıda oynayabileceğimiz serbest bir oyun modu bulunuyor. Ayrıca serinin diğer oyunlarında olmayıp The Settlers III oyununa dahil edilen hoş mekaniklerden birkaçından daha bahsetmeyi yararlı görüyorum. Örneğin, her ırkın tanrılarını ekonomik ve/veya askeri yardım için çağırabileceği “İlahi Müdahale” mekaniği bulunuyor; şahsen bu mekaniğin varlığından epey keyif alıyorum. Ayrıca, İlahi Müdahale mekaniğine ek olarak The Settlers III’de büyü de kullanabiliyoruz. Büyü diyince hemen çok büyük şeyler düşünmeyin tabii. Belli kısıtlamalar çerçevesinde kullanabiliyoruz bu büyüleri. Ancak kısıtlamalara rağmen büyülerin işlevleri gayet yararlı olduğundan büyü kullanmanın ayrı bir eğlencesi de yok değil hani. Mesela düşmanları geçici olarak dondurmak, demiri altına çevirmek gibi büyülere kim hayır diyebilir ki…
Piyasaya Çıkış
20 Kasım 1998’de çıkışını gerçekleştirmiştir. Oyuncular tarafından ilk iki oyun gibi sevilen The Settlers III, pek çok ödül toplamayı başarmıştır.
The Settlers 4
Gelişim
The Settlers IV, Blue Byte tarafından 1999 Ağustos’da duyuruldu ve Noel 2000’e kadar oyunun çıkış yapmasını istiyorlardı. Wertich, bu oyunda görev almıyor çünkü oyunun planlanan çıkış tarihinin kaliteli bir oyunu geliştirmek için çok erken olduğunu düşünüyor. Temmuz 2000’de Blue Byte 5000 katılımcıya oyunlarının kapalı betalarının reklamını yaptılar. Ancak teknik sorunlar nedeniyle kapalı beta Ağustos ayına ertelendi. Daha sonra kapalı beta en az Eylül ayına kadar ertelendi. Kasım ayı başlarında ise Blue Byte, oyunu tamamlamaya odaklanmak için kapalı beta adımını es geçtiklerini duyurdu; kısacası kapalı beta iptal edildi. 1 hafta sonra Noel 2000 olan çıkış tarihi Ocak 2001’e ertelendi.
Ocak ayında çıkış tarihi 15 Şubat 2001’e ertelendi. 6 Şubat’ta ise Ubisoft Blue Byte’ı satın aldı ve serinin geri kalanının tamamını yapacağı biçimde bu oyunun da yayımlanma sürecini üstlendi. Oyun 15 Şubat 2001’de çıkışını gerçekleştirdiğinde barındırdığı teknik hatalar yüzünden ciddi eleştiriler aldı. Blue Byte, hataları gidermek için bir ilk gün yaması hazırladı; ancak ilk gün yaması beklenenin aksine hataları azaltmamış aksine çoğaltmıştı. Basın tarafından daha da fazla eleştirilmeye başlanan Blue Byte, hemen sonra ilk gün yamasına ek bir yama daha çıkardı.
Mekanikler
Diğer The Settlers oyunlarından farklı olarak The Settlers IV, her ırka özel ekonomik model ve her ırkın kendine özel özelliklerini daha da geliştirmek üzerine odaklanmıştı. Ayrıca savaş sisteminde savunma konusunda birkaç değişiklik yapılmıştı. Diğer The Settlers oyunlarında düşmanın saldırdığı askeri binadaki birlikler otomatik olarak savunmaktaydı; bu oyunda düşmanın saldırdığı binadaki birliklerin savunmasına ek olarak, yakındaki askerler de harici bir emir verilmediği sürece binaya gerçekleştirilen saldırıyı otomatik olarak savunmaktadır. Askerler kendi topraklarında savaşırken güçleri her zaman %100’dür. Dışarıda savaşırken, asker güçleri yerleşimin ekonomik değerine bağlıdır.
Piyasaya çıkış
15 Şubat 2001’de gerçekleştirdiği hatalı çıkış ile The Settlers IV, diğer The Settlers oyunlarına kıyasla çok daha fazla eleştirildi ancak oyun yine de sevildi. Ve küçümsenemeyecek seviyede puanlar toplamayı başardı. Topladığı puanlara ek olarak oyun, hatalı çıkış yapmasına rağmen, kesinlikle ticari bir başarıydı. Öyle ki, 2001’in Alman geliştiriciler tarafından yaratılan oyunlar arasında en çok satan oyun olmayı başardı.
The Settlers: Heritage of Kings
Gelişim
Ubisoft, Blue Byte’ı satın aldıktan sonra The Settlers serisini küresel bir lider haline getirmeyi kafasına koymuştu. 2001’in sonlarına doğru profesyonel eleştirmenlerden, geliştiricilerden ve daha pek çok önemli olabilecek kesimden The Settlers serisi ile ilgili geridönüşler topladılar. The Settlers: Heritage of Kings’in geliştirme aşamalarının başlarında geliştiriciler, daha fazla ırk, daha fazla mekanik, daha karmaşık ekonomik süreç yaratmayı değil; mevcut sistemleri düzene sokmayı temel hedef olarak belirlediler.
Mekanikler
Öncelikle, grafiksel açıdan çok büyük değişimlere gitmeyi kafasına koyan ekip, serideki ilk 3B oyunu yapmaya karar verdiler. Grafiksel açıdan yapacakları bu yeniliğe sırtlarını dayayarak, mekaniksel değişimler yapmaktan çekinmediler. Örneğin, binaları yükseltme mekaniği eklediler. Ayrıca bir vergilendirme sistemi ekleyerek ekonomik sistemi daha eğlenceli ve daha dengeli hale getirmeyi amaçladılar. Vergilendirme sistemine bağlı olarak; maaş gününde her işçi oyuncu tarafından belirlenen bir oranda vergi öder. Buna ek olarak, oyuncu askeri bağlamda oyunun başında rastgele olarak belirlenen bir kahramanın özelliklerini belli zaman aşımlarına uyarak kullanma hakkına sahiptir. The Settlers: Heritage of Kings ile gelen bir başka yeni mekanik ise hava durumu. Başlangıçta hava durumu otomatiktir ancak oyuncu “hava durumu tesisi” inşaa etmeyi tercih ederse bir gölü aniden dondurmak gibi eylemler yapmak üzere hava durumunu “kontrol edebilir”.
Piyasaya Çıkış
25 Kasım 2004’de çıkışını gerçekleştiren Heritage of Kings, karışık yorumlara sahip olsa da oyunun ticari başarısı ve aldığı ödüller inkar edilemez.
The Settlers 2 (10th Anniversary)
Gelişim
The Settlers serisi hayranları The Settlers II oyununun tekrar yapılmasını oldukça istiyorlardı, Ubisoft ve Blue Byte hayranların bu isteklerinin ticari başarıya işaret olduklarını gördü ve hayranların bu talebini yerine getirmek için çalışmaya başladılar. Blue Byte’ın bu proje üzerinde verdiği en önemli kararlardan biri, oynanışı orijinal oyuna göre olabildiğince az değiştirecekleriydi. Orijinal oyuna bağlılığı sağlamak için bu oyunun geliştirici ekinine The Settlers II oyununda görev almış birkaç kişi dahil edildi ve çalışmalar bu minvalde devam etti.
Mekanikler
Serinin ilk iki oyunundan sonra kaldırılan yol ağlarını yönetme mekaniği The Settlers II (10th Anniversary) ile geri döndü. Haricinde mekaniksel pek değişiklik barındırmayan bu oyun, savaş mekaniğinde orijinal oyunda olmayan birkaç değişiklik barındırıyordu.
Piyasaya Çıkış
Hayranlar tarafından oldukça heyecanla beklenen The Settlers II (10th Anniversary) 7 Eylül 2006 tarihinde oyuncularla kavuştu. Oyun Ubisoft’un beklediği satış rakamlarına ulaştı ve oldukça iyi puanlar topladı.
The Settlers DS
Gelişim
Ubisoft, Temmuz 2006’da The Settlers II oyununu Nintendo DS platformuna çıkaracaklarını duyurdu. Biraz güncellenmiş arayüz ve grafikler dışında The Settlers II ile birebir aynı olacak şekilde geliştirildi.
Piyasaya Çıkış
12 Temmuz 2007’de çıkışını gerçekleştiren bu oyun, mekaniksel ve grafiksel değişimler içermediği için oyuncular tarafından oldukça eleştirildi ve beklenenden çok daha düşük puanlar aldı.
The Settlers: Rise of an Empire
Gelişim
Serinin en popüler oyunlarını temel alma ve onların bir kombinasyonunu oluşturma ilkesiyle yola çıkan Blue Byte, Rise of an Empire üzerinde çalışmaya başladı.
Mekanikler
Ekonomi ve savaş mekanikleri anlamında eski oyunlardan pek farklılaşmayan bu oyun, hırsız isimli yerleşimci bir grup içeriyor. Oyuncu hırsızları doğrudan yönetebiliyor. Hırsızlar, savaşamaz; ancak rakiplerden altın ve bilgi çalabilirler. Hırsızlar, rakibin yerleşiminin bir üyesiymiş gibi görünerek düşman topraklarında yürüyebilir. Ancak, bir hırsız düşman üslerine çok yaklaşılırsa, tespit edilir ve hemen öldürülür.
Piyasaya Çıkış
28 Eylül 2007 tarihinde çıkışını gerçekleştirmiş ve iyi puanlar toplayarak pek çok ödüle layık görülmüştür.
The Settlers HD
Gelişim
The Settlers IV oyununun mobil cihazlara bir portu olarak karşımıza çıkan The Settlers HD, Blue Byte ve Gameloft ortaklığı ile geliştirilmiştir.
Piyasaya Çıkış
The Settlers HD, 7 Kasım 2009 tarihinde piyasaya çıkmış ve oyuncular tarafından olumlu eleştiriler almıştır.
The Settlers 7: Paths to a Kingdom
Gelişim
Blue Byte, oyunculara kendi benzersiz strateji deneyimlerini yaşatmak için yeni alanlarda yepyeni mekanikler yaratırken aynı zamanda The Settlers serisinin temellerini kullanan bir oyun geliştirmeyi amaçlayarak yola başladılar.
Mekanikler
Paths to a Kingdom, mekaniksel yeniliklerini özellikle teknoloji ve ticaret olarak adlandırılabilecek alanlarda yapıyor. Oyuncunun teknolojik olarak gelişmek için kiliselere odaklanması gerekmektedir. Din adamları, tarafsız ve düşman bölgelerinden hiçbir tehlike olmadan geçebilen tek yerleşimci türüdür. Dolayısıyla, din adamları, teknoloji araştırmaları için oldukça faydalı olmaktadırlar. Teknoloji araştırmak için oyuncu, gerekli sayıda din adamlarını araştırmaya başlayacakları belli manastırlara göndermelidir. Araştırılan teknolojiler, ekonomiyi iyileştirebilir, askerlerin yeteneklerini geliştirebilir ve daha pek çok alanda yarar sağlayabilir. Ticaret alanında ise oyuncu, kendi bölgesi dışında tarafsız bölgeden geçebilen ancak düşman bölgesinden geçemeyen tüccarları gerekli malzemeler ile donatarak belirli konumlara göndermelidir; tüccarlar elbette ekonomiye yarar sağlamaktadır.
Piyasaya Çıkış
25 Mart 2010’da yayımlanmıştır, serinin neredeyse her oyunu gibi oldukça sevilmiş ve birçok ödül almıştır.
The Settlers Online
19 Eylül 2011’de piyasaya sürülmüştür; oyunda, oyuncunun yerleşim yerini her zamanki gibi yönetmesi, haydut kamplarını yenmesi ve genel anlamda XP toplaması gerekmektedir; maalesef bu oyun hakkında bahsetmeye değer daha fazla şey yok.
The Settlers: Kingdoms of Anteria
Gelişim
2014 yılı için The Settlers serisinin 8. ana oyunu olarak geliştirilmesi düşünülen Kingdoms of Anteria, her zamanki mekaniklere ek olarak aksiyon-rol yapma unsurlarını da barındıracak şekilde tasarlanıyordu. Kapalı betalarda oyuncular, Kingdoms of Anteria’nın The Settlers serisine uyumsuz olduğunu söylediği için Ubisoft projeyi iptal etti.
The Settlers: New Allies
Gelişim
Snowdrop oyun motoru ile geliştirilen ve 2018 Gamescom’da duyurulan New Allies, uzun yıllar sonrası The Settlers serisininden göreceğimiz ilk oyun olacak, bu nedenle pek çok oyuncu gibi bireysel olarak ben de oldukça heyecanlıyım bu oyun için. Neyse, benim heyecanımı bir kenara bırakırsak New Allies sürekli ertelenerek sahip olunan heyecanın bir kısmını yitiriyor gibi gözüküyor. 2019’da çıkış yapması planlanan oyun, ilk olarak Q3 2020 tarihine ertelendi. Daha sonra, oyunun yayım tarihi süre belirtilmeksizin ertelendi ve ön siparişler iade edildi.
Oyun Ocak 2022’de tekrar ortaya çıktı ve 20-24 Ocak 2022 tarihleri arasında kapalı bir beta yapıldı. Ertelemelerin nedeni, geliştirici ekibe göre başlangıçta fazla karmaşık bir sistem tasarlamaları ve bu doğrultuda sistemleri basitleştirmek için sistemleri baştan tekrar tasarlamaya ihtiyaç duymalarıymış. 17 Mart 2022’de piyasaya sürülmesi beklenen The Settlers: New Allies, kapalı betadan alınan geridönüşler nedeniyle tekrar ertelendi.
28 Kasım 2022’de oyunun adı ilk defa “New Allies” olarak tanıtıldı ve çıkış tarihi olarak 17 Şubat 2023 verildi; ve oyun nihayet herhangi bir ertelenmeye maruz kalmadan 17 Şubat 2023 tarihinde çıkışını gerçekleştirdi. The Settlers: New Allies incelememize göz atabilirsiniz.
- Bu yazı Oyun Günlüğü dijital dergisinin 3. sayısında yayımlandı.